Svetainės kaina ir kokybė. Kodėl labai taupyti neverta?

Svetainių kūrimas ar svetainių „kūrimas“?

Niekam ne paslaptis, kad interneto svetaines „kurti“ jau gali daugelis. „Kurti“ – todėl kad beveik visi „kūrėjai“ pasirenka šabloną, įdeda įmonės logotipą, prideda didelių ir gražių foto ir paleidžia darbą - tai jie vadina kūrimu. Po to skelbiasi portaluose oponuodami tokiais viliojančiais žodžiais, kaip „pigu“, „kokybiška“, „solidu“, „modernu“, „greitai“. Dažniausiai jie net nesuvokia, koks tai sudėtingas darbas viską atlikti gerai.

Vieną tokių „kūrėjų“ asmeniškai pažįstu, kuris ne tik su viena sistema, tačiau su vienu ir tuo pačiu ruošiniu. Tiesiog ruošinio galimybės labai lanksčios ir galima greitai sukurti „modernią“ svetainę. Atidžiai įsižiūrėjus matosi, jog visos svetainės yra labai jau panašios ir, kas blogiausia, nepritaikytos konkrečiam klientui. Ne visiems reikia ir ne visiems tinka modernios svetainės, kartais tereikia paprastumo ir klasikos. Tada jau kyla sunkumų, nes žmogus temoka gaminti tik vienodas „modernias“ svetaines. O jeigul klientas paprašo unikalesnio ar kruopštesnio sprendimo?

Kitas lygis yra viską kurti patiems. Vienintelis trūkumas – kaina. Kadangi vienas žmogus vargiai gali sukurti gražų dizainą ir nepriekaištingą techninę dalį, tai jau mažiausiai 2 žmonių darbas. Jei dar pajungtume į komandą pardavimų vadybininką, kuris pirmus du aprūpintų darbu ir direktorių, kuris visus prižiūrėtų - tai jau turėtume „firmelę“. Ji tiesiog negali paimti mažai pinigų, nes juos nori-nenori tenka dalintis į kelias dalis. Aišku, tai kitas lygis ir jie užsiima klientais, kurie gali lengvai skirti keturženkles sumas svetainei ir dėl to per daug nesijaudinti. Jei pats galėčiau rinktis iš 2 variantų – imčiau „firmelę“. Jie dažnai bent žino, ką daro.

Nemeluosiu – pats irgi kuriu svetaines naudodamasis šablonais, dažniausiai mokamais. Nemokami dažnai nesaugūs, pritalpinti paslėptų reklamų, nuorodų į puslapius, dažnai „griūva“ ateityje. Geriausiu atveju – tiesiog baisūs ir sunkiai modifikuojami. Tokių klientams siūlyti ir rodyti negaliu. Tačiau, nors dirbu ant templeitų (angl. template) aš nepatenku nė į vieną kategoriją. Esu vienas, tačiau išmanau vizualinius sprendimus, šablonų techninę dalį ir gebu juos abu suderinti gražiam galutiniam rezultatui. Taigi, mano darbai atrodo kaip „firmelės“, bet kainuoja ženkliai mažiau, nes nereikia su niekuo dalintis.

Dirbant su šablonais viskas lengva?

Ne, nebent darote „bet kaip“ arba „taip pat“. Štai neseniai akis užkliuvo už mano vieno pirmųjų klientų Rankinio Klubo „Dragūnas“ (http://rkdragunas.lt) vieno iš priešininkų klubų HC „Vilnius“ interneto svetainės. Kai atsidariau jų svetainę (http://hcvilnius.lt) - labai nustebau. Po to pradėjau juoktis. Galų gale apsidžiaugiau, kai pamačiau, jog jis (kūrėjas, nes firma taip nedirba) pasinaudojo tuo pačiu šablonu kaip ir aš. Dabar turiu tobulą pavyzdį, kad šablonas be specialisto arba su prastu specialistu yra nieko vertas.

Svetainės kūrėjas net nepasistengė jo modifikuoti. Visur, kur aš nuoširdžiai stengiausi (ir, beje, pasiekiau savo), jis nusispjovė – nesuderintos spalvos, per mažos nuotraukos skaidrėms, visur lenda anglų kalba - „read more“, „VS“, datos formatas, paspaudus ant žaidėjo „nedadielkų“ dar daugiau, nereikalingos lentelės, anglizmai, daug neišdirbimo ir net nėra meniu ar mygtuko grįžimui. Visos „puokštės“ apsakyti neįmanoma, tiesiog geriau užeiti į abi svetaines ir pabūti jose bent po dvi minutes. Viskas pasimatys kaip ant delno.